Choć utarło się mówić o obrazie Schumachera, że był kasową klapą, producenci na pewno nie musieli obawiać się straty zainwestowanych pieniędzy, bo choć w USA film szybko zniknął z ekranów kin, to na całym świecie zarobił całkiem sporą sumę. Jeśli przyjąć, że poza USA film odniósł sukces, to można śmiało powiedzieć, że na własnym podwórku, włączając wielkie otwarcie z pierwszego weekendu wyświetlania (łącznie 39.9% całości dochodów z USA), które na tamten okres było siódmym osiągnięciem w historii i ostecznie trzecim roku 1997, sprzedał się dość przyzwoicie. Biorąc jednak pod uwagę ogromne oczekiwania wobec produkcji wytwórnii Warner Bros., Batman i Robin, obok Speed 2: Wyścig z czasem stał się bez wątpienia największym rozczarowaniem roku 1997. W pierwszy weekend wyświetlania w USA, jakby na przekór bardzo słabym recenzją, zarobił on aż 42,8 mln (16,1 mln w dzień otwarcia), ale w drugim zgubił aż 63% widzów (rekordowy spadek pośród adaptacji komiksów), a po 4 tygodniach nie przekroczył jeszcze 100-milionowego progu.
Batman i Robin zniknął ostatecznie z ekranów amerykańskich kin 25 września, czyli ponad trzy miesiące po swojej premierze. (Ściślej 98 dni. Dla kontrastu Batman Forever potrzebował aż 147). Wraz z jego zniknięciem przez siedem lat przestali się także pojawiać komiksowi bohaterowie wydawnictwa DC Comics. W porównaniu do wcześniejszych obrazów cyklu obraz Schumachera zanotował co prawda odrobinę lepszy start tylko od pierwszego Batmana Tima Burtona, ale łącznie zarobił najmniej spośród wszystkich czterech części (107,3 mln). Film stał się 12. hitem roku. Batman i Robin rozczarował jako wysokobudżetowa produkcja. Nieoficjalne źródła podawały, że obraz kosztował łącznie od 125 do 180 mln - dokładnej kwoty nigdy nie podano.
Poniżej tabela obrazująca jak Batman i Robin radził sobie w Stanach Zjednoczonych.
Poz.
Weekend (data)
Kopii
Przychód w weekend (w mln USD)
Przychód od premiery (w mln USD)
Wzrost/Spadek zysków
Średnia na kino (w tys. USD)
Tydz.
1
20 - 22 czerwca
2934
42,8
42,8
-
14,612
1
3
27 - 29 czerwca
2942
15,7
75,2
-63,3%
5,348
2
5
4 - 6 lipca
2942
8,02
90,7
-49,0%
2,728
3
7
11 - 13 lipca
2701
4,08
98,7
-49,1%
1,512
4
10
18 - 20 lipca
1916
1,78
102,8
-56,4%
929
5
-
25 - 27 lipca
1090
0,70
104,5
-60,5%
645
6
-
1 - 3 sierpnia
448
0,30
105,1
-56,3%
685
7
-
8 - 10 sierpnia
210
0,14
105,5
-51,3%
711
8
-
15 - 17 sierpnia
153
0,08
105,6
-44,3%
543
9
-
22 - 24 sierpnia
712
0,41
106,1
+402%
586
10
-
29 - 31 sierpnia
677
0,32
106,6
-21,6%
483
11
-
5 - 7 września
640
0,20
107,0
-38,8%
312
12
-
12 - 14 września
569
0,10
107,1
-48,5%
181
13
-
19 - 21 września
416
0,05
107,2
-48,9%
126
14
Przychody z biletów w USA:
$107,325,195
45.1%
+ Przychody z biletów poza USA:
$130,881,927
54.9%
= Przychody z biletów na całym świecie:
$238,207,122
Na świecie Batman i Robin sprawił niespodziankę inkasując 130 mln dolarów, a to oznacza, że specom od reklamy udało się zrobić z nieudanej produkcji hit. Zazwyczaj typowo amerykańskie przeboje radzą sobie słabiej za granicą. Tutaj było na odwrót. W Europie także się opłaciło. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii i Irlandii film uzbierał 24 mln, w Niemczech 7,9 mln, a w Hiszpanii 24,8 mln. Obraz stał się 8. hitem poza USA. W rankingu obejmującym cały świat wdrapał się na wysokie 15. miejsce.
W Polsce czwarta cześć przygód Batmana przyciągnęła do kin 220 tyś. widzów. Liczba ta byłaby na pewno większa, gdyby dystrybutor zdecydował się na szybsze wprowadzenie filmu na rynek i zrezygnował z polskiego dubbingu. Pokaz prasowy Batmana i Robina odył się 30 lipca 1997 r. w kinie Palladium w Warszawie.