Producentka Di Novi twierdzi, że jednym z najciekawszych etapów przygotowań do filmu było tworzenie całkowicie nowego kostiumu Kobiety-Kota. - Wszyscy chcieliśmy stworzyć coś bardziej industrialnego, bardziej współczesnego - mówi Di Novi. - Kostium musiał być ściśle dostosowany do charakteryzacji Halle, więc miała ona duży udział w jego projektowaniu.
Wspólnie z nagrodzonym Oskarem projektantem kostiumów Angusem Strathiem, Berry, reżyser Pitof i producenci stworzyli seksowny ubiór. - Jestem bardzo dumny z tego projektu - mówi Pitof. - Mimo, że wykorzystuje elementy poprzedniego stroju Kobiety-Kota, to podkreśla też unikatowe cechy Berry, jej kształty i piękno. Odsłania dużo ciała, a jednoczenie widać, że to strój wojownika. Kiedy aktorka ma go na sobie, wygląda jakby szykowała się do walki.
- Najbardziej podobało mi się to, jak kostium odsłania ciało Kobiety-Kota - wspomina Berry. - Widać było jej kręgosłup i żebra, jej gibkość i żylastą kocią muskulaturę. Kolejną świetną cechą kostiumu kota w naszej historii jest sposób, w jaki się pojawia. Bohaterka nie wyciąga go po prostu z jakiejś ukrytej w mieszkaniu szafy. Jest artystką i przy tworzenia stroju korzysta ze swoich artystycznych talentów.
Projektant kostiumów Angus Strathie wyjaśnia, w jaki sposób jego pomysły odzwierciedlają metamorfozę bohaterki. - Chcieliśmy mieć bardzo realną garderobę, aby móc pokazać przemianę postaci ze skromnej, powściągliwej Patience w zmysłową, seksowną i waleczną boginię.
Proces tworzenia kostiumów Kobiety-Kota wymagał od Strathiego i jego ekipy mnóstwa pracy i był bardzo czasochłonny. - Musieliśmy wziąć pod uwagę bardzo wiele elementów, ponieważ kostium ten jest bardzo charakterystyczny i rozpoznawany przez widzów. Chcieliśmy oddać hołd poprzednim kreacjom Kobiety-Kota i myślę, że udało się nam uzyskać wspaniałą mieszankę przeszłości i niezbyt odległej przyszłości.
- Wielkim wyzwaniem była dla nas decyzja, jakiego materiału powinniśmy użyć - kontynuuje Strathie. - Kostiumy wcześniejszych telewizyjnych i filmowych wcieleń Kobiety-Kota były bardzo zaawansowane, jak na swoje czasy - Julie Newmar i Eartha Kitt nosiły stroje z lureksu, a Michelle Pfeiffer z lateksu. Halle nosi kombinację skóry i nowego włókna silikonowego, które stworzyliśmy specjalnie dla potrzeb tego filmu.
Prawdopodobnie najbardziej efektownym element kostiumu stanowi dziesięć "diamentowych" pazurów. Aby osiągnąć ten efekt użyto prawie 800 kamieni.
Strathie miał również za zadanie skompletowanie zestawów designerskich kreacji dla Sharon Stone, obsadzonej w roli fanatycznie podążającej za modą Laurel Hedare. - Sharon jest elegancka i modna w takim samym stopniu, jak odtwarzana przez nią postać - mówi Strathie. - Bardzo zabawne było poszukiwanie w sklepach strojów odpowiednich dla jej alter-ego. Na szczęście, Sharon znakomicie orientuje się w świecie mody, wie co lubi nosić i jest bardzo twórcza. Uwielbia kombinować i wniosła do filmu dużo swojego wyczucia mody, co znakomicie posłużyło granej przez nią roli.
- Staraliśmy się sprawić wrażenie, że Laurel jest nieskończenie bogata i nieskończenie szczupła - mówi Stone. - Jej pojawieniu się towarzyszy więc surrealistyczna aura próżności. Ma znakomite torby od Hermesa, buty Jimmy Choo i piękne futra od Fendi'ego. Laurel nigdy nie ma wyrzutów sumienia, więc ma bzika na punkcie futer. Jest niewolnicą wielkich projektantów i znakomicie się bawiłam ubrana w jej kreacje!
W uznaniu zmysłowego stylu Kobiety-Kota, firma Henri Bendel, jedna z najbardziej uznanych w amerykańskim świecie mody firm, mająca siedzibę na Piątej Alei, wprowadziła ekskluzywną kolekcję inspirowaną strojami kociej bohaterki. Można nabyć dodatki, akcesoria i inne produkty nawiązujące do filmu. Legendarne witryny butiku Henri Bendela zostały również udekorowane tak, by nawiązywały do filmu.
Na podstawie materiałów dystrybutora