WayneTech prezentuje światu najnowszą zdobycz podniebnej techniki, jaką jest wojskowy śmigłowiec
Kruk X111. Po krótkiej prezentacji pokaz wymyka się jednak spod kontroli, gdy maszyna niespodziewanie zaczyna niszczyć wszystko naokoło. Nic dziwnego, skoro stery podstępnie przejmuje Pingwin i jego gang, by siejąc strach móc zażądać od miasta krociego okupu w wysokości stu milionów dolarów w zamian za zwrócenie Kruka.
Całe zajście dzieje się na oczach obecnego tam również właściciela WayneTech Bruce'a Wayne'a. A przynajmniej do chwili kiedy ten w skutek jednej z eksplozji traci zdolność widzenia. Chcąc ukryć ten fakt przed światem Wayne nakazuje Alfredowi zabrać go natychmiast do rezydencji i wezwać zaufaną lekarkę Leslie Thompkins. Diagnoza jest optymistyczna - przy intensywnym leczeniu opatrunkiem uszkodzonej siatkówki obu gałek wzrok ma powrócić w przeciągu trzydziestu sześciu godzin. Przez cały ten czas oczy Wayne'a muszą być bezwzglęnie zasłonięte.
Pod nieobecność Batmana komisarz Gordon po raz kolejny jest bezsilny. Tymczasem w odpowiedzi na zwłokę z okupem Pingwin demonstruje swoją siłę niszcząć most w Gotham City. Zdeterminowany Bruce Wayne wpada na pomysł stworzenia specjalnego chełmu, który łącząc się elektrodami bezpośrednio z ośrodkiem narządu widzenia pozwola mu odzyskać w jakimś stopniu wzrok.
Batman zastawia pułapkę na Pingwina i jego nową zabawkę. W walce z tak dobrze uzbrojonym przeciwniekiem potrzebny będzie mu niemniej nowoczesny Batplane. Ale co jeśli zarówno samolot, jak i inne nowoczesne technologie okażą się niewystarczające i pozbawiony zdolności widzenia Mroczny Rycerz będziesz musiał polegać na pozostałych zmysłach ludzkiego ciała?