Genialny i błyskotliwy lecz samotny naukowiec Jervis Tetch pracuje w jednej z firm należących do przedsiębiorstw WayneTech. Zajmując się badaniami nad mikro chipami mającymi wzmocnić wydajność pracy ludzkiego mózgu, Tetchowi udaje się zajść jeszcze dalej i w tajemnicy przed swoimi przełożonymi konstruuje urządzenie potrafiące przejąć kontrolę nad umysłem dowolnego stworzenia.
Z początku naukowiec eksperymentuje z myszami, jednak wkrótce dzięki udoskonaleniu elektrod swojego wynalazku rozpoczyna manipulować też ludźmi. Wszystko to po to, aby zaimponować Alicji, koleżance z pracy w której potajemnie się kocha. Kiedy Jervis dowiaduje się o nagłym rozstaniu dziewczyny z chłopakiem Billym, nie zwlekając ani chwili postanawia wykorzystać nadarzającą się okazję i zawładnąć jej sercem. Jeszcze tego samego wieczora, przebrany za jednego z bohaterów swojej ulubionej książki - Szalonego Kapelusznika, zabiera ją w niezwykła podróż po mieście. Wszyscy, których spotykają na drodze, są mili i gotowi spełnić każdą prośbę. A wszystko to za dzięki elektronicznym kartom (umieszczanym przez Tetcha na głowach jego "ofiar), które sprawiają, że ludzie zamieniają się w kontrolowane maszyny.
Mroczny Rycerz wpada na trop dziwacznych kart, kiedy ratuje przed skokiem do rzeki z wysokiej wierzy mostu dwóch bandytów, odesłanych tam przez Tetcha. Wykorzystując spostrzegawczość Alfreda, który w wyglądzie urządzeń dopatruje się związku z Alicją w Krainie Czarów, Batman orientuje się, że za zagadkowymi manipulacjami może stać jeden z pracowników jego firmy, z którym spotkał się w trakcie porannej wizyty w firmie. Tymczasem Jervis Tetch na wieść o tym, że Alicja pogodziła się i zaręczyła ze swoim chłopakiem, wpada we wściekłość i postanawia za wszelką cenę zniszczyć stojący mu na przeszkodzie związek. Niestety, ta bajka nie będzie miała dla niego szczęśliwego zakończenia.