.: SERIALE :: SERIALE ANIMOWANE :: THE ADVENTURES... :: A GAME OF CAT AND MOUSE :.
Tytuł odcinka: "A GAME OF CAT AND MOUSE" Pierwsza data emisji: 16 listopada 1968 Reżyseria: Hal Sutherland Scenariusz: Bill Keenen Produkcja: Filmation
Obsada: Olan Soule (Batman/Bruce Wayne/Alfred Pennyworth), Casey Kasem (Robin/Dick Grayson), Jane Webb (Batgirl/Barbara Gordon/Catwoman), Larry Storch (Joker), Ted Knight (Narrator/Komisarz Gordon/Penguin/Riddler)
Komisarz Gordon wraz z Bruce'em Wayne'em i Dickiem Graysonem znajduje się w średniowiecznym zamku. Funkcjonariusz policji opowiada o koronie i diamentach króla. W tym samym czasie, w grocie, Catwoman ze swoimi sługusami planuje porwanie starego pałacu.
Spokojna noc. Dwóch strażników opowiada jak im minął dzień. Nagle spostrzegają trzy nadlatujące helikoptery, które zaczepiają swoje haki w oknach zamku. Śmigłowce odlatują ze swoją zdobyczą. Dynamic Duo próbuje ich dogonić swoim Batmobilem. Robin zauważa strażników, więc bohaterowie zatrzymują się i pytają co się wydarzyło. Wzrok Batmana przykuwa list, w którym jest napisane, że to Kobieta Kot przywłaszczyła sobie klejnoty. Po przeczytaniu kartki mężczyźni odjeżdżają.
Na pustyni Catwoman maskuje zamek, poprzez przykrycie go specjalną płachtą. W międzyczasie w opuszczonym domu Joker czyta swoim ludziom artykuły z gazet o ostatnim zdarzeniu.
Bruce Wayne wykorzystuje swoje kontakty by odkupić od Catwoman skradzione klejnoty. W nocy złodziejka wkrada się do rezydencji Wayne'a. W ramach przedpłaty miliarder wręcza jej kilka tysięcy dolarów. Ucieszona kobieta ucieka, lecz nie wie, że w pieniądzach ukryta jest pluskwa. Gdy Catwoman odjeżdża samochodem razem ze swoim pomocnikiem, znienacka na drogę wyskakuję Joker, który niespostrzeżenie wrzuca kolejną pluskwę przez drzwi auta. Zadowolony klown ucieka razem ze swoim błaznem. Dzięki radarowi śledzą Catwoman. Batman i Robin monitorują złodziejkę przez radar w Batmobilu.
Joker wraz ze swoim błaznem odkrywają ukryty pałac. Klown pokazuje wspólnikowi pudełko, w którym znajdują się myszy, które chce wykorzystać do kradzieży klejnotów jednak, gdy zauważa pojazd Mrocznego Rycerza. Klaun wysyła gryzonia z wiadomością dla Catwoman. Po odczytaniu notatki, Kobieta Kot wysyła swoich ludzi żeby schwytali Dynamic Duo. W ciemnej grocie Batman i Robin badają sprawę. Cudowny Chłopiec zauważa jednego z przeciwników i energicznym ciosem uderza bandytę w twarz. Po dotarciu do groty, Joker odnajduję diamenty króla, rozbraja gablotkę i wkłada tam swoje myszy. W międzyczasie po przegranej walce z przeciwnikami Batman i Robin zostali uwięzieni w jaskini, którą wysadziła Catwoman.
Gdy Kocica zauważa, że jej klejnoty zniknęły, rozkazuje schwytać Jokera. Po odzyskaniu świadomości Batman i Robin próbują się wydostać ze zgliszcz. Rycerz Gotham zauważa beczki z trotylem. Wyciąga batarang i trafia w nie
celnym rzutem.
W międzyczasie dzięki hakom od helikoptera Catwoman uda się schwytać Jokera. Następnie poprzez podtapianie samochodu klauna, złodziejka przekonuje go do oddania skarbu.
Po wydostaniu się zasypanej jaskini Batman i Robin natychmiast ruszają w pościg za złoczyńcami. Po dostaniu się do helikoptera Catwoman Mroczny Rycerz zatrzymuję maszynę, unieszkodliwia łotrów i z powrotem zwraca zamek na jego miejsce.