.: KOMIKS :: USA :: MINISERIE :: HUNTRESS: YEAR ONE #2 :.
HUNTRESS: YEAR ONE #2
Tytuł historii:La Donna E Mobile Miesiąc wydania: Późny lipiec 2008 (USA) Scenariusz: Ivory Madison Rysunki: Cliff Richardson Tusz: Art Thibert Kolor: Jason Wright Liternictwo: Sal Cipriano Ilość stron: 32
Helena Bertinelli jet niczym włoska Anastazja, ostatnia żyjąca księżniczka mafijnej dynastii. Teraz kiedy Sal Asaro, który była dla niej jak starszy brat, został aresztowany Helena myślała tylko o tym by go uwolnić. Nie był to mądry plan, jednak na szczęście dla bohaterki włoski policjant otrzymał tajemniczy telefon, a następnie kazał wypuścić Heleną, chociaż ta przed chwilą pobiła trzech funkcjonariuszy.
Wujek Tommy nie ma pojęcia kto mógłby mieć takie wpływy, by uwolnić Helenę. Nie pochwala on także ostatnich działań bohaterki, dlatego zabiera ją do swojej rezydencji. Na miejscu Helena udaje się do kaplicy. Później w trakcie modlitwy dołącza do niej nieznajomy. Jak się później okazuje jest to Tony Angelo, który z rodzina także przebywa u wuja Heleny.
Podczas obiadu ojciec Tony'ego, wspomina, że jego syn i Helena chodzili kiedyś razem do przedszkola. Jednak kiedy nawiązuje do śmierci rodziny Bertinelli, bohaterka wtedy bez ogródek wspomina tragiczny rodzinny obiad i nie zapomina o tym, że tego tragicznego dnia, tak jak teraz w grała opera Pucciniego.
Przez następne tygodnie gdy Helena udawała się do kaplicy, Tony już tam był. Powiedział bohaterce, że w Gotham służył przy ołtarzu, ale gdy Helena patrzyła na niego, nie myślała wtedy o Bogu. Ze względu na incydent w areszcie nie mogła też odwiedzać Sala, dlatego miała okazje zająć się innymi sprawami. Z oddali widziała jak Nino Angelo rozmawia z "Papieżem", który jeśli nie był najważniejszym człowiekiem na Sycylii, to na pewno był blisko tego miana. Bohaterkę zdziwiło jednak to, że w tych spotkaniach nie uczestnicy Tommy.
Helenę wkrótce miała skończyć 21 lat, a to oznacza, że będzie mogła wtedy dysponować spadkiem zostawionych po rodzicach. Z tego powodu podczas wieczornego spaceru z Tony'm musiała go opuścić. Jednak nim to zrobiła dostała przedwczesny prezent urodzinowy, krzyżyk, który należał do matki Tony'ego.
Po powrocie do rezydencji Helena odkryła, że Monica, córka Tommy'ego została ciężko pobita. Bohaterka wie, że to musiała być robota Nino. Jednak pobita dziewczyna nie zamierza jednak pozwolić jej na jakieś działania. Uważa Helenę za jakiegoś dziwoląga, bo przecież dziewczyny się nie biją. Po tym jak do pokoju wszedł jej ojciec Monica wskazuje, że to Helena tak ją urządziła.
Przykładowe Strony:
Helena przypomina sobie jak podczas wizyt w operze Justine, jej opiekunka, wytłumaczyła jej, dlaczego w operze nie występują kobiece bohaterki. Justine opowiedziała Helenie historię kobiety, która była papieżem. Nosiła ona męskie ubrania, a po jej śmierci i odkryciu sekretu, zrobiono wszystko by zapomnieć o tym wydarzeniu. W operach kobiety liczą się tylko gdy są młode, niewinne lub martwe.
Kiedy po powrocie z opery Helena powiedziała o kobiecie papieżu Nicola Asaro ją uderzył. W obronie bohaterki stanął Sal, za co sam oberwał.
Wieczorem Helena składa wizytę Nino. Jednak ten stwierdza, że nie jest nią zainteresowany, bo lubi tylko grzeczne dziewczynki. Angelo ma broń i wie, że gdyby zabił Helenę, to nikt nie miał by nic przeciwko.
Kiedy następnego dnia Helena skończyła już 21 lat i miała wreszcie trochę władzy, dowiedziała się, że Sal został zabity podczas więziennej bójki, w ten sposób bohaterka straciła szansę, by poradzić się Sala w sprawie Nino.
Tego samego dnia, wieczorem Helena w stroju Łowczyni złożyła wizytę Nino. Tym razem się go nie bała i nie dała się zastraszyć i pobiła go przy użycia kija bejsbolowego.
Kiedy Bertinelli spotkała się z prawnikiem, który miał jej przekazać spadek po rodzinie, dowiedziała się, że wszystko co otrzyma to niecałe 2 mln. dolarów. Kwota ta była znacznie mniejsza niż się spodziewała Helena, a wyjaśnienia, że po morderstwach rodzin Bertinelli ciężko było zabezpieczyć ich aktywa, nie przekonuje bohaterki. Dlatego w dosadny sposób przy pomocy noża daje mężczyźnie do zrozumienia, co może zrobić jeśli nie dostanie reszty swoich pieniędzy.
W kaplicy Helena chce się pożegnać z Tony'm. Ten jednak nie zamierza zrezygnować ze swoich uczuć do ostatniej z rodu Bertinelli. Ale bohaterka nie chce być kolejną słabą kobietą, nie ma zamiaru wracać do Gotham, bo ma jeszcze kilka spraw do załatwienia.
Prawnik przekazał Helenie informacje, że jej pieniądze będą rozdzielane w katakumbach pod operą. Helena w odpowiednim wyposażeniu postanawia zadbać o swoje finanse. Na miejscu Łowczyni natrafia na grupę mężczyzn, oraz przywiązaną do krzesła kobietę.
Jedyną wadą numeru jest fakt, że dostajemy po prostu za dużo informacji jak na 32 stronicowy komiks. Zwłaszcza w porównaniu z pierwszym numerem, który jeśli ktoś czytał Batman/Huntress: Cry for Blood nie wprowadzał wiele nowych elementów. Jest tak wiele, że ciężko wszystko ogarnąć, a na dodatek równie dużo się dzieje. Chyba wszystko wypadło by lepiej gdyby twórcy zmniejszyli tempo. Ale czy powinniśmy narzekać na zbyt wiele dobrego?
Twórcy kontynuują opowiadanie historii Heleny, która stopniowo staje się Łowczynią. Co prawda rozwiązanie sprawy z walką Heleny z policjantami jest zaskakujące i wyraźnie wskazuje, że komuś zależy na bohaterce, to jednak nie ma żadnych wskazówek co do tej osoby.
Helena ma okazję zamieszkać w rezydencji swojego wuja, ale ta wizyta wcale jej nie służy. Zamiast spokoju bohaterka ponownie pokazuje, że w odróżnieniu od innych kobiet z rodziny, jest twarda. Dlatego sama wymierza sprawiedliwość Nino, ale też nie dzieli się swoją wiedzą z wujem, co sprawia, że ten nie chce mieć z nią nic wspólnego. Funkcjonowanie rodzin mafijnych jest skomplikowane i różnego rodzaje koneksje są ważniejsze od dobra rodziny. Helena jednak niczego się nie boi, w sportowym stroju z bronią i w narciarskiej kominiarce jest wstanie zmierzyć się ze złymi ludźmi. Tych jednak nie brakuje, bo jak się okazuje wszyscy są chciwi i uważali że będą mogli zgarnąć dużą sumę pieniędzy po śmierci rodziny Bertinelli. Jednak nie przewidzieli oni, że Helena to twarda kobieta i będzie walczyć o każdego centa. A co gorsze dla kryminalistów oprócz odzyskania rodzinnych aktywów, może także zniweczyć wiele innych przestępczych planów.
Dodatkowym atutem numeru jest niezwykły włoski klimat, który się odczuwa, a dodatkowo, kiedy pojawiają się informacje o operach to praktycznie słychać dźwięki muzyki. Przy okazji oper warto wspomnieć, że tytuł historii La Donna E Mobile to pieśń z opery Rigoletto.
Z ciekawostek warto przypomnieć, że historia dotycząca kobiety papieża dotyczy legendarnej papieżyca Joanny, która zdobyła wykształcenie dzięki zatajeniu swojej płci i została wybrana papieżem w 855 roku i przyjęła imię Jan VIII.