.: Strona Główna
 .: Forum
 .: O Stronie
 .: Dołącz do BatCave
 .: Wyszukiwarka


 .: Batman: The Movie
 .: Catwoman

 .: Batman
 .: Batman Returns
 .: Batman Forever
 .: Batman & Robin

 .: Batman Begins
 .: The Dark Knight
 .: The Dark Knight Rises

 .: Batman: Mask of the
 Phantasm
 .: Batman & Mr. Freeze:
 Subzero
 .: Batman & Superman:
 The World Finest
 .: Batman Beyond:
 Return Of The Joker
 .: Batman: Mystery of
 the Batwoman
 .: Batman: Gotham
 Knight

 .: Zawieszone
 .: Fanfilms


 .: Seriale Animowane
 .: Seriale TV


     .: KOMIKS :: USA :: COUNTDOWN TO INFINITE CRISIS :.

COUNTDOWN TO INFINITE CRISIS

Miesiąc wydania: Maj 2005 (USA)
Scenariusz: Geoff Johns, Greg Rucka i Judd Winnick
Rysunki: Rags Morales, Ed Benes, Jesus Saiz, Ivan Reis i Phil Jimenez
Okładka: Jim Lee i Alex Ross
Tusz: Michael Bair, Ed Benes, Jim Palmiotti, Marc Campos i Andy Lanning
Kolor: Moose Baumann, Hi-Fi, Paul Mounts, Guy Major i Steve Firchow
Liternictwo: Nick J. Napolitano
Ilość stron: 80

Cytat:
Blue Bettle: Here's the secret about Diana. We all love her. Even Batman.

20 minut temu. Blue Bettle włamuje się do kryjówki tajnej organizacji. Bohater dostaje się do pomieszczenia z olbrzymim komputerem, w którym są informacje na temat każdego superbohatera na ziemi.
4 dni temu. Oracle czeka w samolocie na pozwolenie do odlotu. Rozmowę z Black Canary przerywa Blue Bettle, który właśnie zdobył pozwolenie. Kobieta informuje go, że wczoraj ktoś przelał 20 milionów dolarów z jego firmy. Ostrzega go, że jest prawie bankrutem. W dodatku odkryła, że część pieniędzy poszła na wsparcie projektu O.M.A.C. Okazuje się również, że ktoś w obecnej chwili używa karty kredytowej Teda. Tą osobą jest Booster Gold, który po śmierci Sue Dibny obiecał sobie, że nigdy nie włoży stroju superbohatera. Obydwaj zwracają się o pomoc do Maxwella Lorda, który obiecał dowiedzieć się czegoś o projekcie O.M.A.C. Jednocześnie dodaje, że obydwaj z Boosterem powinni pomyśleć o przyszłości a nie ciągle oglądać się do tyłu. Bettle chce się dogłębniej przyjrzeć sprawie i prosi Boostera o pomoc ale ten mówi że ma okazje wystąpić w reklamie i odchodzi. Ted zwraca się do Batmana i informuje go o manipulacjach w Waynetech. Jednak Batman nie pozwala mu dokończyć, obiecując mu przyjrzenie się sprawie. Gdy Bettle odchodzi, Alfred sugeruje swemu szefowi, ażeby przebaczyć, ale ten nie ma najmniejszego zamiaru zapomnieć o tym co mu zrobiono i aktywuje satelitę Brother Eye 1.
15 minut temu. Bettle przeglądając pliki w komputerze znajduje informacje o Supermanie. Dane osobowe, moce, słabości i tym podobne.
3 dni temu, południowe Chicago. Jeden z magazynów należących do Kord Omniversal został okradziony. Ted zawiadomił Oracle, która sprowadziła każdego bohatera, którego mogła. Pół godzinne przeczesywanie magazynu nic nie wykazało, więc bohaterowie stopniowo zaczynali odchodzić zdenerwowani na Betele, że marnuje ich czas. Ted wyjaśnia Supermanowi, że w środku znajdywało się ponad 100 kilo kryptonitu, zebranego po przybyciu Supergirl na Ziemie. Gdy Bettle zamyka magazyn zostaje zaatakowany przez Madmenów. Na pomoc koledze przylatuje Booster Gold, który skutecznie odstrasza przestępców. Mężczyzna postanawia pomóc koledze w śledztwie. Tymczasem w Gotham, Lex Luthor, Calculator, Talia Al Ghul, Black Adam, Doktor Psycho i Deathstroke uczestniczą w spotkaniu inicjacyjnym nowej grupy przestępczej - Stowarzyszenia, które niedługo się powiększy o nowych członków.
11 minut temu. Bettle przegląda akta Green Lanterna, Martian Manhuntera, Flasha. Zatrzymuje się dopiero na aktach Kapitana Marvela.

  
Przykładowe Strony:
  

2 dni temu, Highland Park w Illinois. Podczas gdy Bettle szpera w komputerze, Booster wciąż przypatruje się figurce Skaraba, która kiedyś należała do oryginalnego Blue Bettla - Dana Garretta. Gdy Tedowi nie udaje się niczego znaleźć w komputerze, przychodzi kolej Boostera. Gdy ten klika myszką komputer wybucha, powodując pożar w mieszkaniu. Herosom udaje się wydostać. Booster ląduje w szpitalu. W pogorzelisku Ted znajduje figurkę skaraba, która zaczeła nagle świecić. Sześć godzin później Bettle przylatuje do Fawcett City. Skarab prowadzi go do podziemi gdzie otwierają się magiczne drzwi. Bettle staje twarzą w twarz z Wizard Shazamem - istotą, która dała Kapitanowi Marvelowi jego moc. Wizard mówi Żukowi, że Marvel w obecnej chwili przebywa gdzie indziej. Nagle z figurki skaraba zaczyna wydobywać się dym ukazujący takie postacie jak Etrigan, Spectre, Kapitan Marvel i ... Lex Luthor. Bettle jest zaskoczony i żąda wyjaśnień. Jednak na żadne pytanie nie dostaje odpowiedzi i po chwili znika. Wizard podnosi figurkę skaraba.
6 minut temu. Kolejne akta, jakie Bettle przegląda dotyczą Wonder Woman.
8 godzin temu. Bettle został przeniesiony na ulice miasta. Gdy włącza pilota od swojego statku, pojazd wylatuje w powietrze, a Ted traci przytomność. Jakiś czas później budzi się w Wieży Obserwacyjnej Ligi i widzi przed sobą Wonder Woman. Diana jest zainteresowana śledztwem Teda i prosi by opowiedział jej o tym, czego się dowiedział. Ten mówi jej o ostatnich wydarzeniach i o tym, że wszyscy uważają go za wariata. Diana go pociesza i prosi żeby informował ją na bieżąco o śledztwie. Bettle nie jest w stanie porozmawiać z J'onnem, ponieważ nadchodzi pilna wiadomość od Adama Strange'a. Kosmita informuje go o ataku Thanagar na Rann. J'onn wysyła telepatyczną wiadomość do wszystkich bohaterów, oprócz Niebieskiego Żuka. Ten spokojnie teleportuje siebie na zgliszcza spalonego domu. Ted zdejmuje maskę i niszczy jedną z soczewek, wewnątrz której znajduje mikro nadajnik. Bettle odwiedza w szpitalu Boostera. Podejrzewa, że nadajnik zrobiono z fragmentów Skeetsa i został podrzucony przez Madmenów w Chicago. Booster chce pomóc, ale jest w tak złej formie, że traci przytomność w rękach przyjaciela. Ted mówi pielęgniarce żeby przekazała Boosterowi, że był najlepszym przyjacielem jakiego miał i odchodzi.
32 minuty temu. Bettle leci w stronę zamku, do którego prowadzi sygnał z nadajnika. Bez większych problemów dostaje się do środka.
Obecnie. Dalsze przeglądanie plików zostaje przerwane przez Maxwella Lorda. Mężczyzna mówi mu, że miejsce w którym się znajduje to siedziba nowego Checkmate - Organizacji która postawiła sobie za zadanie wyeliminowanie każdego meta-człowieka na świecie i przywrócenie władzy na świecie prawdziwym ludziom. Ted wypomina Maxowi, iż sam jest meta-człowiekiem, bo umie kontrolować umysły. Ten odpowiada, że można mu ufać. Nagle komputer, na którym były informacje o bohaterach zostaje wyłączony a Bettle zaczyna uciekać. Bohater pokonuje żołnierzy Lorda. Nagle jeden z żołnierzy Maxwella przemienia się w robota i bez trudu pokonuje Teda. Po przebudzeniu się, Żuk odkrywa, że jest w jakimś dziwnym pokoju, wraz z Maxwellem Lordem. Bohater dostaje ostatnią szansę od Lorda - przyłączy się do organizacji albo zginie. Bettle odmawia, na co Max reaguje strzałem do Niebieskiego Żuka w głowę. Po chwili aktywuje projekt O.M.A.C.

Autor: DarkShadow

Teraz czytacie o oficjalnym początku wydarzenia, które miało zmienić DCU raz na zawsze (i zmieniło, aczkolwiek według wielu, zmiany mogły być bardziej radykalne). Wydarzenie to jednak ma swoje drugie znaczenie. Na managerów z DC chyba spadło boże miłosierdzie, gdyż chyba po raz pierwszy od dawna sprzedają tak świetne rzemiosło za... dolara. Nieprawdopodobne, ale prawdziwe.

Komiks ma charakter wprowadzający, aczkolwiek dla laików DCU kontakt z owym dziełem będzie trudny i czasochłonny, gdyż jakąś wiedzę na temat poprzednich komiksów DC (a szczególnie Identity Crisis) posiadać trzeba. Jednak jeżeli takowi konsumenci wytrzymają ową "mękę", to przeczytają poruszającą historię o czwartoligowym herosie, olewanym przez prawie wszystkie najważniejsze szychy uniwersum. Blue Bettle (bo o nim mowa) staje w obliczu tajemnicy, którą za wszelką cenę chce odkryć. Winnick, Rucka i Johns stworzyli dla Żuka naprawdę solidną łamigłówkę, która wraz z przebiegiem wydarzeń odkryje przed nami portret Teda jako osoby przegranej. Porażka ta spowodowana jest kłodami, jakie podrzucają pod jego nogi różni antagoniści z Maxwellem Lordem na czele. Czytelnik może poczuć silną więź z tymże charakterem. Przynajmniej ja poczułem, gdyż scenarzyści umiejscowili głównego gracza w bezlitosnym świecie, w którym musisz radzić sobie sam, a przyjaźń w większości przypadków jest jedynie słowem, a nie "ciałem". Brawa dla pisarzy za użycie narracji typowej dla Brada Meltezera w Kryzysie Tożsamości. Dogłębne analizowanie uczuć wewnętrznych postaci sprawdza się w mainstreamie, nadając tymże historiom innego klimatu, mniej surrealistycznego.

Jeżeli już mowa o rysunkach to trzeba sobie powiedzieć jasno - Countdown to komiks fabularny, nie artystyczny. Wspominałem raz czy dwa w poprzednich wywodach, że używanie paru artystów w one-shocie, annualu etc. nie wychodzi na dobre tytułowi. Dlaczego? Artyści nie potrafią wykorzystać, na ograniczonej liczbie stron, swojego talentu. Tak jest z Moralesem i Benesem, a szczególnie u tego drugiego, gdyż Benes nie miał okazji skorzystać ze swego największego atutu - kobiet. Poza tym, podążając przez kolejne części, czytelnik ma problemy z przystosowaniem się do odbioru wydarzeń mających miejsce w komiksie. Lepszym wyborem byłoby użycie jednego artysty. Gdybym ja był edytorem w DC, wybrałbym Moralesa lub Sainza. Pierwszy potrafi nadać komiksowi dramatyczny, mroczny klimat, drugi natomiast to rysownik realistyczny, co udowadnia na fenomenalnym końcu Countdown. A jak już o końcu mowa, dawno nie widziałem takiego poświęcenia w historiach mainstreamowych. Śmierć Niebieskiego Żuka jest heroiczna, a zarazem... taka zwyczajna. W końcu bohater nie zostaje zabity przez wiązkę promieni ani kometę. Jest jedynie karabin maszynowy. Scenarzyści odarli Korda z wszelkich przywilejów, jakie posiada typowy superbohater. Ta scena będzie zapamiętana na długie lata, podobnie jak zbezczeszczona przez Winnicka śmierć Jasona Todda.

Podsumowując, Countdown to wzorcowe wprowadzenie do crrosovera, a zarazem bardzo dobry dramat psychologiczny o jednostce będącej na szarym końcu grupy społecznej, do której należy.

Ocena: 5 nietoperków

Autor: Chudy

Poprzednia Strona




WAK - Serwis Komiksowy
Spider-Man Online

Punisher - Serwis o Punisherze
The Truth about The X-Files





© Copyright 2003 and 2012 by BatCave. Wszelkie prawa zastrzeżone
Batman is registered trademark of DC Comics, Warner Bros.

Projekt i wykonanie: myspace.com/WebMastaMajk