.: KOMIKS :: USA :: THE BATMAN ADVENTURES :: ROK 1993 :: THE BATMAN ADVENTURES #5 :.
THE BATMAN ADVENTURES #5
Tytuł historii:Riot Act II Miesiąc wydania: Luty 1993 (USA) Scenariusz: Kelley Puckett Rysunki: Brad Rader Okładka: Mike Parobeck Tusz: Rick Burchett Kolor: Rick Taylor Liternictwo: Tim Harkins Ilość stron: 32
Mario, wraz z innymi ludźmi Scarecrowa, włamuje się do kolejnego magazynu ze sprzętem elektronicznym. W środku jednak zostają zaskoczeni przez Batmana i Robina. Dynamiczny Duet radzi sobie bez problemu z przestępcami, jednak przywódca - Mario - zdołał im uciec.
Gdzie indziej. Scarecrow śni i przypomina sobie o tym, jak jakiś czas temu dr Crane dostał propozycję, by znów próbować uczyć. Jonathan zaczyna pracę nauczyciela, jednak już po pierwszym dniu jest załamany, gdyż jego uczniowie nie potrafili nawet poprawnie napisać swojego imienia. W celi jego maska zaczyna mówić, że to wszystko wina obecnego systemu, któremu powinno dać się popalić. Profesor ze łzami w oczach zakłada po raz kolejny swoją maskę. Scarecrow nagle zostaje obudzony przez swoich ludzi, którzy mu mówią, że gotowa jest kolejna produkcja przerobionego sprzętu.
Ratusz. Burmistrz jest zakłopotany, gdyż za 20 minut musi pojawić się w telewizji i nie może szczerze powiedzieć publice, że wszystko jest pod kontrolą. Gordon sugeruje mu, by powiedział prawdę, ale Hill nie ma takiego zamiaru i postanawia włączyć telewizor. W tej samej chwili przez okno wpada Robin i niszczy odbiornik. Grayson tłumaczy, że w telewizorze znajdowało się specjalne urządzenie, które miało wywołać chorobę nieumiejętności czytania, a za wszystkim stoi Scarecrow i gang Snakes.
Przykładowe Strony:
Tymczasem Mario, będąc pewny, że zgubił Batmana, wychodzi z taksówki do domu, gdzie zastaje karetkę. Okazuje się, że jego matka wzięła zły lek i straciła przytomność, a funkcjonariusze nie mogą jej pomóc, gdyż nie mogą przeczytać nazwy leku, który zażyła. Mężczyzna, który sam również nie potrafi tego zrobić, grozi medykom, lecz nagle pojawia się Batman, który podaje odpowiednie informacje lekarzom. Następnie pyta Maria o to, gdzie znajdzie Scarecrowa, jednak ten udaje, że nic o nim nie wie. Nietoperz jednak przekonuje mężczyznę do rozmowy po przypomnieniu całej sytuacji z jego matką.
Kryjówka Scarecrowa na statku w dokach. Po nadaniu informacji, skąd pochodzi choroba oraz kto za nią stoi, Crane ze złości niszczy telewizor. Ostrzega również swoich ludzi, że wkrótce będą mieć gości. Chwilę później na statku pojawiają się Batman i Robin, którzy eliminują kolejnych pomocników Scarecrowa. Robin odłącza się od Nietoperza, gdyż zauważa uciekającego Crane'a. Dick odnajduje przestępcę w pokoju pełnym sprzętu elektronicznego i nawiązuje z nim walkę, podczas której duża ilość telewizorów zaczyna się przewracać i Robin w ostatniej chwili ratuje Scarecrowa od przygniecenia. Sam jednak zostaje częściowo obciążony. Crane zaczyna uciekać, jednak Dick błaga go, by ten oddał antidotum na chorobę, gdyż Jonathan jest nauczycielem, a przez swoje działania nie poprawił inteligencji ludzi, leczy uzyskał efekt odwrotny. Crane po chwili zastanowienia rzuca Robinowi antidotum i odchodzi. Dick sugeruje, że jeśli Jonathan sam by się poddał, to mógłby dostać lżejszy wyrok. Scarecrow na to się nie zgadza i ucieka, zostaje jednak złapany przez Batmana.
Arkham Asylum. Strażnik pyta Crane'a, czy przeczytał dziś coś ciekawego w gazecie. Przestępca odpowiada przecząco i poprawia mężczyznę mówiąc, że nie nazywa się Crane, lecz Scarecrow.