.: KOMIKS :: USA :: BATGIRL :: ROK 2000 :: BATGIRL #5 :.
BATGIRL #5
Miesiąc wydania: Sierpień 2000 (USA) Scenariusz: Scott Peterson, Kelley Puckett Rysunki: Damion Scott Okładka: Damion Scott, Robert Campanella Tusz: Robert Campanella Kolor: Jason Wright Liternictwo: John Costanza Ilość stron: 32
Batgirl próbuje walczyć z przeciwnikami, ale przez swoje myśli jest wolniejsza. Na szczęście udaje jej się skoncentrować i pokonać złoczyńców, ale teraz musi odnaleźć mężczyznę, którego chcieli zabić.
Bruce jest w drodze do Makau, Robin przekazuje mu informacje na temat zabitego faceta, który nazywał się Faizul. Tim mówi także, że na miejscu zbrodni naoczni świadkowie wiedzieli Caina z małą dziewczynką. Sygnał jest coraz słabszym, Bruce rozłącza się. Wieczorem Batman odkopuje trumnę Faizula.
Batgril przychodzi do Oracle. Barbara jest zaniepokojona faktem, że Cass została tak poważnie pobita. Cass potrafi już rozumieć, co mówi przyjaciółka, ale cały czas nie potrafi mówić. Jednak nie może sobie pozwolić na utratę czasu, dlatego podaje Oracle urządzenie namierzające, by ta je naprawiła.
Przykładowe Strony:
Batman odwiedza Caina. Zwłoki Faizula były w takim stanie, że nie można był stwierdzić, jakie ręce go zabiły. Zabójca jednak wyjaśnia bohaterowi, że wcale nie sfałszował filmu. Ale popełnił jeden błąd, Cass dokonała swojego pierwszego morderstwa, gdy była za młoda, dlatego poczucie winy sprawiły, że teraz pomaga ludziom. Ale Nietoperz nie ma czasu na dłuższe pogawędki, może Cain kłamie, ale jedno jest pewne w Gotham w tej chwili każdy zabójca poluje na pewnego królika doświadczalnego.
Batgirl po kilku godzinach wreszcie udaje się natrafić na ślad, który doprowadza ją do kanałów. Mimo, że bohaterka nie jest już doskonała, to musi zaryzykować. W ostatniej chwili bohaterce udaje się wybić broń zabójczyni, dzięki czemu kula mija porwanego mężczyznę o milimetry. Cass chce znowu odzyskać swoje umiejętności czytanie ludzkiego ciała, ale Jeffers nie potrafi tego zrobić. Na miejscu pojawi się Batman.
Batgril cieszy się, że wreszcie potrafi rozumieć to, co do niej mówią, ale jeśli ceną za to ma być utrata umiejętności, dzięki którym może uratować wielu ludzi. Oczywiście cały ten motyw pewnego rodzaju psychicznej zmiany jest naciągany, ale twórcom w miarę dobrze udaje się go poprowadzić. O wiele ciekawie prezentuje się wątek Batmana, który bez wiedzy Oracle odkrywa przeszłość Cass. A do tego wszystkie twórcy rozwijają historię tajemniczego mężczyzny, którego uratowała Batgirl, Jeffersa, a kiedy Batman mówi do nich "You two stay close. All hell's about to break loose" wszystko robi się jeszcze bardziej interesujące.