Z okazji premiery „Suicide Squad” i obecności w nim Jokera Jareda Leto, serwis The Hollywood Reporter wspomina swój materiał z 1989 roku, gdzie opisał wydarzenie, jakim była premiera „Batmana” Tima Burtona.
19 czerwca w Los Angeles odbyły się pierwsze seanse wyczekiwanej produkcji Tima Burtona. Warner Bros. przygotowało premierę w dwóch kinach. Pierwotnie studio chciało przeistoczyć całą dzielnicę w Gotham City, jednak z powodu obaw o bezpieczeństwo, zrezygnowano z tego pomysłu i budżet przeznaczono na rzecz agencji charytatywnej pomagającej bezdomnym w Los Angeles.
Około 10 tysięcy fanów pojawiło się, aby obejrzeć film oraz gwiazdy z nim związane. Warner Bros. obiecało również rozdać darmowe gadżety każdemu, kto przyjdzie przebrany za jakąkolwiek postać z produkcji.
Kiedy prawie dwóch tysięcy widzów nadal pozostało w kinach po zakończonym seansie i opuszczeniu obiektu przez gwiazdy, Warner Bros. postanowiło dać prezent fanom, którzy nadal świetnie się bawili i na ekranie ponownie zagościł film Burtona.
„Batman” Tima Burtona zarobił ponad 411 milionów dolarów. Był również pierwszym filmem w historii, który w ciągu 10 dni przyniósł 100 milionów zysku. Towarzyszyła mu także ogromna ilość produktów promujących. Szacuje się, że sprzedaż z gadżetów przyniosła zarobek w wysokości 750 miliona dolarów.