MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi odbyło się kolejne spotkanie… [więcej]

MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025 MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025

"Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu

Wydawnictwo Egmont udostępniło już zapowiedzi na styczeń 2025 roku. Wśród zaplanowanych propozycji… [więcej]

"Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu "Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu

„Batman: Mroczne zwycięstwo” już w sprzedaży

Dzisiaj do sprzedaży nakładem wydawnictwa Egmont trafił komiks “Batman: Mroczne zwycięstwo” (408… [więcej]

„Batman: Mroczne zwycięstwo” już w sprzedaży „Batman: Mroczne zwycięstwo” już w sprzedaży

"Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży

Dzisiaj do sprzedaży nakładem wydawnictwa Egmont trafił komiks "Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham.… [więcej]

"Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży "Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży

Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025

Na stronach serwisu Comics Beat można się już zapoznać z zapowiedziami Bat-tytułów w USA na luty… [więcej]

Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025 Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025

W miniony weekend w USA „Joker” odzyskał 1. miejsce w box office osiągając wpływy w wysokości $18,9 mln i tym samym wyprzedzając „“Maleficent: Mistress of Evil” ($18,9 mln). Łącznie wpływy z USA wynoszą 277.6 milionów dolarów i według prognoz film Todda Phillipsa ma szansę na końcowy rezultat w wysokości $340 mln.

Poza USA “Joker” zanotował kolejny niewielki spadek w wysokości 38% co przełożyło się na $47.8 mln. Łącznie ze świata film Warner Bros/Village Roadshow/Bron Studios zebrał $571.5 mln, co jest trzecim najlepszym wynikiem dla filmu DC.

Globalnie na koncie “Jokera” jest już 849.1 mln.

Źródła: Deadline (1, 2)

Czy „Batman: The Killing Joke” był przerobioną wersją nieopublikowanego crossovera „Batman/Judge Dredd”?
Nie

W 1984 roku duet Alan Moore i Brian Bolland pracowali przy crossoverze „Batman/Judge Dredd”, który ostatecznie nie został zrealizowany, a później przygotowali „The Killing Joke”. Z tego powodu można się spotkać z sugestiami, że oba projekty łączy ta sama historia.

W październiku 1984 roku, Bolland tak mówił o tym projekcie „Batman/Judge Dredd”:
„Głównym założeniem byłoby, że sędzia Dredd jest organem prawa zaś Batman reprezentuje sprawiedliwość, historia kręci się wokół konfliktu między tymi dwoma i nieporozumień, które wynikają z dwóch zupełnie różnych punktów widzenia na to, jak funkcjonuje społeczeństwo.”

Jest tylko jeden wspólny element między odrzuconą historią a „The Killing Joke” – zaangażowanie tych samych twórców.

Czytaj dalej

Podczas wywiadu ze stacją radiową WMMR, kompozytor Michael Giacchino zdradził, że już napisał głównym motyw muzyczny do „The Batman”.

„Już napisałem temat przewodni filmu, ponieważ byłem tak tym podekscytowany, że po prostu usiadłem i to zrobiłem. Teraz Matt ma go i może czerpać z niego inspiracje, gdy kończy pisać scenariusz i robi dalsze przygotowania do rozpoczęcia zdjęć.”

Źródło: WMMR

W przyszłym miesiącu do sprzedaży w USA trafi one-shot „Batman: White Knight Presents Von Freeze #1” autorstwa Seana Murphy’ego, rozszerzający uniwersum Batman: White Knight o historię Victora Friesa rozgrywającą się w nazistowskich Niemczech. Już teraz można zapoznać się z przykładowymi stronami zilustrowanymi przez Klausa Jansona i Matta Hollingswortha.

BATMAN: WHITE KNIGHT PRESENTS VON FREEZE #1
Scenariusz SEAN MURPHY
Rysunki KLAUS JANSON
Okładka SEAN MURPHY
variant cover KLAUS JANSON
Świat Batman: White Knight rozszerza się dzięki tej niezależnej opowieści! W noc traumatycznych narodzin Bruce’a Wayne’a Victor Fries musi interweniować, aby uratować życie Marthy Wayne i przyszłego Batmana. W miarę upływu wieczoru Victor rozprasza Thomasa niesamowitą opowieścią o swoich ojcowskich autorytetach – naziście, oraz żydzie – i ich złożonym związku z Wayne Laboratories. Gdy Trzecia Rzesza domaga się władzy, głęboka przyjaźń i relacje robocze między baronem von Fries a jego partnerem badawczym Jacobem Smithsteinem znajdują się w kryzysie. Na rozkaz Himmlera, aby przyspieszyć rozwój ich kriotechnologii na rzecz dominacji nad światem, Smithstein jest zmuszony ukryć się i narazić swój kodeks moralny, aby uratować swoją żonę i córeczkę, Norę, przed prześladowaniami i pewną śmiercią. Kiedy S.S. przyspiesza nadzór nad projektem, młody Victor zaczyna kwestionować prawdziwą lojalność ojca. Obie rodziny dążą do niemożliwego wyboru i złowrogiej walki, a Victor zawiera pakt z Smithsteinem, który będzie obowiązywał przez pokolenia.
ONE-SHOT | W sprzedaży od 20 listopada CARD STOCK COVERS $5.99 US | 56 PAGES FC|DC

Czytaj dalej

Już od dłuższego czasu wiadomo było, że „Joker” będzie mógł się pochwalić mianem filmu z kategorią wiekową „R” z największymi globalnymi wpływami wynoszącymi na 25 października – $788.1 mln. Po weekendzie film Todda Phillipsa przekroczy granicę $800 mln.

Takiego wydarzenia nie przegapił reżyser Todd Phillips, który zamieścił na Instagramie podziękowania dla ekipy i przede wszystkim dla widzów na całym świecie, którzy wybrali się na jego film, czasami niejeden raz.

„Joker” zdetronizował tym samym „Deadpoola” ($783 mln) i swoje gratulacje dla nowego lidera złożył Ryan Reynolds.

Obecnie pozostaje pytanie na jaki końcowy wynik stać „Joker” większość prognoz jest zgodnych, że przekroczy też granicę $900 mln, a te bardziej optymistyczne zakładają też dołączenie do grona produkcji, które zebrały ponad miliard dolarów.

Czytaj dalej

Obecnie trwają zdjęcie do „The Suicide Squad” w reżyserii Jamesa Gunna, a twórca poprzedniego filmu pt. „Suicide Squad”, David Ayer od czasu do czasu dzieli się wcześniej niepublikowanymi fotografiami z przygotowań do swojej produkcji.

Najnowsze zdjęcie udostępnione przez Ayera prezentują różne warianty charakteryzacji i kostiumu dla postaci Harley Quinn granej przez Margot Robbie.

Czytaj dalej

Ostatnio serial „Batman Beyond” doczekał się zremasterowanej wersji i być może na tym się nie skończy. Fani od lat chcieliby zobaczyć aktorki film w świecie „Batman Beyond” najlepiej z Michaelem Keatonem w roli starego Wayne’a.

Według serwisu WGTC taka produkcja może rzeczywiście powstać. Podobno po sukcesie „Jokera” Warner Bros. zastanawia się nad nowymi, osobnymi, mrocznymi projektami dla dorosłych widzów i jednym z nich ma być filmowa wersja „Batman Beyond” z Keatonem w roli głównej.

Jest to oczywiście tylko plotka, ale podobno jej źródłem jest ta sama osoba, której informacje o udziale Violi Davis w „The Suicide Squad”, Toma Wellinga w “Crisis on Infinite Earths oraz kolejnego spin-offu „Arrow”, potwierdziły się.

Już w 2000 roku przymierzano się do aktorskiej wersji „Batman Beyond”. Paul Dini i Alan Burnett napisali scenariusz, a Boaz Yakin miał wyreżyserować film. Prace były na bardzo wczesnym etapie pre-produkcji, kiedy z niego zrezygnowano.

Źródło: WeGotThisCovered.com

Od pierwszych dni na ekranach kin „Joker” odnosi sukces w box office. Wkrótce będzie filmem mogącym się pochwalić największymi wpływami dla produkcji z kategorią wiekową R. Ale jakiej wysokości zyskiem to zaowocuje? Według raportu Deadline z uwzględnieniem wszystkich kosztów i wpływów, w tym z rynku kina domowego, „Joker” może przynieść przynajmniej $464 milionów zysku, przy bezpiecznym założeniu, że globalny box office zamknie się w kwocie $900 mln.

Taka kwota zysku jest bliska zyskowi, które przyniosły producentom „Avengers: Infinity War” ($500 mln), czy „Black Panther” ($476.8 mln). Znacząco zaś przewyższa osiągnięcia „Aquamana” ($260.5 mln), którego koszty wraz z marketingiem były o 83% wyższe niż „Jokera, filmu „Venom” ($247 mln), „Deadpoola 2” ($235.4M) i „Wonder Woman” ($252.9M).

Czytaj dalej

Podczas minionego weekendu, w Polsce tak jak w USA „Joker” musiał uznać wyższość „Czarownicy 2” (186 003 widzów) i z wynikiem 170 540 widzów spadł na drugie miejsce w zestawieniu. Na trzecim znalazło się “Boże Ciało”, które zainteresowało 169 216 widzów.

Łącznie „Jokera” w Polsce obejrzało już 1 088 406 osób. W najbliższy weekend film Phillipsa powinien wyprzedzić „Avengers: Wojna bez granic” (1,225 mln) i stać się drugą najchętniej oglądaną produkcją z komiksowymi bohaterami po 1989 roku.

Źródło: sfp.pl

Dzisiaj, nakładem wydawnictwa Egmont, do sprzedaży, w ramach kolekcji DC Odrodzenie, trafił komiks „Batman – Detective Comics, tom 7: Wieczni Batmani” (156 stron, 49,99 zł). W sprzedaży dostępne będzie również wydanie z polską okładką (Łódź) autorstwa Przemysława Truścińskiego.

Siódmy tom serii Batman Detective Comics w ramach linii wydawniczej DC Odrodzenie. Drużyna Rycerzy z Gotham rozpada się. Droga do odkupienia Clayface’a doprowadziła do katastrofy. Zmiennokształtny złoczyńca, który próbował działać jako bohater, zginął z ręki Batwoman. Członkowie batrodziny – Nightwing, Red Robin, Batgirl, Red Hood, Robin i sam Mroczny Rycerz – muszą zdecydować, co zrobić z zabójczynią. Batwoman opuściła Rycerzy z Gotham i dołączyła do Kolonii. Batwing i Azrael poszli za nią. Starcie dwóch rywalizujących ze sobą drużyn jest kwestią czasu. Gdy rozwijający się konflikt między Bruce’em Wayne’em a Kate Kane grozi rozdarciem Gotham City, Cassandra Cain i Stephanie Brown muszą zrobić wszystko, by załagodzić sytuację. Jakby tego było mało, ktoś chce przekształcić Red Robina w ostateczną broń oraz przemienić Gotham w miasto rodem z koszmarnej przyszłości. Aby ponownie zjednoczyć drużynę i uratować miasto, Batman musi zaufać wszystkim, którzy noszą symbol Nietoperza. Przedstawiamy ostatni album napisany przez scenarzystę Jamesa Tyniona IV. Oto finał jego wkładu w sagę o Batmanie i jego sprzymierzeńcach. Scenariusz zilustrowali: Javier Fernandez, Eddy Barrows, Alvaro Martinez.

Czytaj dalej



na platformie Max i w HBO
 


na PVOD

Kalendarium

Sonda

Jak oceniasz serial "The Penguin"?

Zobacz wyniki