MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi odbyło się kolejne spotkanie… [więcej]

MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025 MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025

"Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu

Wydawnictwo Egmont udostępniło już zapowiedzi na styczeń 2025 roku. Wśród zaplanowanych propozycji… [więcej]

"Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu "Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu

"Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży

Dzisiaj do sprzedaży nakładem wydawnictwa Egmont trafił komiks "Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham.… [więcej]

"Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży "Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży

Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025

Na stronach serwisu Comics Beat można się już zapoznać z zapowiedziami Bat-tytułów w USA na luty… [więcej]

Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025 Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025

W odpowiedzi na pytanie fana, James Gunn zdradził, że Harley Quinn, którą zobaczymy w „The Suicide Squad”, będzie bliższa wersji Paula Diniego, współtwórcy tej postaci, która stworzona została na potrzeby serialu animowanego „Batman: TAS”.

Gunn nie zdradził żadnych szczegółów na temat tego, jak jego wizja Quinn będzie się różnić od jej wcześniejszych filmowych wersji. W roli Harley ponowie wystąpi Margot Robbie.

Czytaj dalej

Komiksy z Batmanem są już z czytelnikami od ponad 80 lat. Obecnie wiele rzeczy jest dla czytelników oczywiste, ale zastanawialiście się kiedy po raz pierwszy ujawniono, że Barbara Gordon ma fotograficzną pamięć.

Barbara Gordon zadebiutowała (i została Batgirl po raz pierwszy) w „Detective Comics #359”, pod koniec 1966 roku, w historii autorstwa Gardnera Foxa, Carmine’a Infantino i Sida Greene.

Oczywiście była kompetentną osobą, ale nie wydawało się by coś szczególnego było z jej pamięcią. Nawet kiedy włączyła się do akcji po tym, co według niej było śmiercią Bruce’a Wayne’a (sfingował ją), mówiła o swoim fizycznym przygotowaniu, ale nic o żadnych specjalnych cechach jak pamięć fotograficzna.

Stało się to znaczną częścią jej postaci, gdy został hakerką znaną jako Oracle, po tym, jak straciła władzę w nogach.

Ale kiedy o tym po raz pierwszy wspomniano? Czytaj dalej

Komiksy z Batmanem są już z czytelnikami od ponad 80 lat. Obecnie wiele rzeczy jest dla czytelników oczywiste, ale zastanawialiście się kiedy i w jakich okolicznościach do jaskini Batmana trafiła gigantyczna karta Jokera.

Wszystko zaczyna się w „Batmanie #32” (autorzy: Don Cameron i Dick Sprang), gdzie widzimy, że Joker ma gigantyczną kartę do gry na ścianie swojej kryjówki.

Dwanaście numerów później, w „Batman #44” (autor: Jim Mooney), Joker po raz kolejny używa gigantycznych kart do gry w swojej kryjówce. Wielkie karty służą również jako drzwi.

Następnie pojawiła się gigantyczna maska Jokera w „Batman #53” (autorzy: Lew Schwartz, Bob Kane i Charles Paris). Pod koniec numeru Batman i Robin zabierają ze sobą pewien rekwizyt, ale NIE gigantyczną maskę Jokera!

Czytaj dalej

Michael Caine, który ostatnio skończył 87-lat, w rozmowie z The Hindu zdradził jak zaczęła się jego współpraca z Christopherem Nolanem, która rozpoczęła się pracą przy filmie „Batman Begins”.

Aktor bardzo dobrze pamięta swoje pierwsze spotkanie z reżyserem. „Przyszedł do frontowych drzwi mojego wiejskiego domu ze scenariuszem. Widziałem go przez szybę, ale nie rozpoznałem. Gdy tylko się przedstawił, wiedziałem dokładnie, kim jest, ponieważ byłem wielkim fanem jego trzech wcześniejszych filmów.”

Kiedy Nolan wspomniał, że chce Caine’a do roli w Batmanie, aktor był zaskoczony. „Powiedziałem mu: 'Jestem za stary na Batmana. Chcesz, żebym zagrał w lokaja? Jakie byłyby moje kwestie? Czy chciałbyś kolejnego drinka czy podać jeszcze sosu?’. Następnie reżyser wyjaśnił, że w jego wizji postać Alfreda jest czymś więcej niż tylko kamerdynerem i że jest jak 'przybrany ojciec Batmana’. Zagrałem więc w tym filmie i było to jedno z najwspanialszych doświadczeń, w moim w życiu.” Od tego czasu w branży krąży żart że Nolan uważa Caine’a za „szczęśliwy talizman”. Aktor to potwierdza, mówiąc: „Wszystkie filmy, które z nim zrobiłem, zarobiły ponad miliard dolarów, więc musi mieć mnie w filmie, nawet jeśli nie ma dla mnie roli. W „Dunkierce” użyczyłem tylko głosu i zostałem uwzględniony w napisach.”

Źródło: The Hindu

Już w maju do sprzedaży trafią polskie wydania filmu “Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)”. Według zapowiedzi Galapagos Films produkcję z bohaterkami DC Comics trafi w Polsce na rynek kina domowego 27 maju 2020 roku. Dla fanów przygotowano wydania 4K Ultra HD Blu-ray, Blu-ray i DVD oraz dwa steelbooki (4K i Blu-ray).

Pokręcona historia, opowiadana przez samą Harley Quinn, w stylu, w jakim tylko ona może ją opowiedzieć. Kiedy najbardziej narcystyczny z bandziorów Gotham,Roman Sionis, i jego prawa ręka Zsasz biorą na cel niejaką Cass, w poszukiwania dziewczyny angażuje się całe miasto. Nieprawdopodobny zbieg okoliczności krzyżuje drogi Harley i Ptaków Nocy: Łowczyni, Czarnego Kanarka i Renee Montoyi. Cztery diametralnie różne kobiety muszą współpracować, żeby pokonać Romana.

Czytaj dalej

Dzisiaj w USA w wersji cyfrowej ukazał się 1. numer 6-częściowej miniserii „Batman: The Adventures Continue”, rozgrywającej się uniwersum “Batman: The Animated Series”. Za serię odpowiadają scenarzyści Paul Dini i Alan Burnett oraz rysownik Ty Templeton. Na maj zaplanowana została premiera wersji papierowej. Z tej okazji udostępniono wywiady z twórcami oraz nowe przykładowe strony.

„Batman: The Adventures Continue” jest dokładnie tym na co wygląda: powrotem do przełomowego świata „Batman: The Animated Series”, z nowymi komiksowymi opowieściami z udziałem Mrocznego Rycerza i jego słynnymi sojusznikami i złoczyńcami – a także postacie z uniwersum DC, które w ukochanej animowanej scenerii pojawią się po raz pierwszy, w tym Azrael i Deathstroke.

Czytaj dalej

W historii komików wydarzyło się wiele i nie brak dziwnych historii, czy też takich, które wydają się nieprawdopodobne.

Do takich można zaliczyć historię, w której Joker próbował udowodnić, że jest zabawniejszy niż najsłynniejsi komicy, w tym Charlie Chaplin, Bob Hope, czy Abbott i Costello.

W „Batmanie #57” w historii „The Funny Man Crimes!” (autorzy: Lew Schwartz i Charles Paris), Joker jest oburzony, gdy inni więźniowie uważają innych komików za zabawniejszych od niego. Wykorzystano prawdziwe nazwisk niektórych komików, a niektóre zostały zmienione jak w wypadku Charliego Chaplina (Harley Hapless), Abbotta i Costello (Babbita i Toscello), czy Boba Hope’a (Bob Mope).

Czytaj dalej

Pandemia koronowirusa znacząco wpływa na różne branże, w tym na wydawców komiksów. W USA działalność zawiesił Diamond Comic Distributors, największy dystrybutor komiksów na rynku bezpośrednim. Prace wstrzymane zostały też w drukarni Transcontinental Printing odpowiadającej m.in. za komiksy DC Comics.

Jeszcze podczas weekendu pojawiały się doniesienia, że DC Comics będzie wszystkie zaplanowane komiksy udostępniać w wersjach cyfrowych oraz, że szuka nowych sposobów dystrybucji. Tłumaczono przy tym, że klienci wydań papierowych i wersji cyfrowych to zupełnie inne grupy odbiorców. To jednak nie uspokajało sprzedawców, którzy musieli zamknąć swoje sklepy albo znacząca ograniczyć działalność.

Dzień przed premierą nowych komiksów sytuacja uległa zmianie. 1 kwietnia w wersji cyfrowej ukażą się tylko wydania zbiorcze, oraz te komiksy, które zawsze maja wcześniejszą premierę w wersji cyfrowej jak np. Batman: The Adventures Continue #1″.

Nowe komiksy, których premierę zaplanowano na 1 kwietnia, czyli „Batman #92”, „Daphne Byrne #4”, „Harley Quinn #72”, „Justice League #44”, „Justice League Odyssey #22”, „Lois Lane #10”, „Strange Adventures #2” i „The Dreaming #20” w wersji cyfrowej dostępne będą cztery tygodnie później, czyli od 29 kwietnia.

Jak widać sytuacja jest dynamiczna i w najbliższym okresie może dojść do kolejnym zmian.

Źródło: Bleeding Cool

Komiksy z Batmanem są już z czytelnikami od ponad 80 lat. Obecnie wiele rzeczy jest dla czytelników oczywiste, ale zastanawialiście się kiedy po raz pierwszy toksyna Jokera zaczęła zostawiać przerażający uśmiech u jego ofiar, a także zmieniała kolor skóry na biały.

Po raz pierwszy Joker użył swojej toksyny już podczas swojego debiutu w „Batman #1” Billa Fingera, Boba Kane’a, Jerry’ego Robinsona i George’a Roussosa. Twarz ofiary przybrała przerażający uśmiech, ale nie zmieniła koloru na biały.

Wraz z wejściem w życie Comics Code w połowie lat 50. XX wieku, twórcy musieli liczyć się z różnymi ograniczeniami, ale na długo przed ich wprowadzeniem firmy zajmujące się komiksami wiedziały, że tak naprawdę nie mogłyby zrobić rzeczy, które przyniosłyby im wiele negatywów uwag, więc BARDZO szybko przemoc została złagodzona we wszystkich głównych superbohaterskich tytułach. Tak, więc jeszcze przed Comics Code prawie natychmiast zrezygnowano z toksyny Jokera, a sam złoczyńca bliższy był postaciom zwyczajnych kryminalistów.

Do swoich starych sztuczek powrócił w „Batman #251” (1973 rok, autorzy: Denny O’Neill, Neal Adams i Dick Giordano), gdzie zredukowany Comics Code pozwolił Jokerowi na użycie jego toksyny, ale cały czas dawała ona tylko przerażający uśmiech.

Czytaj dalej

Podczas transmisji na żywo z komentarzem do wersji rozszerzonej filmu „Batman v Superman: Dawn of Justice”, Zack Snyder zdradził fanom kilka sekretów produkcji.

Podczas sceny otwierającej w Metropolis po raz pierwszy zobaczyliśmy Bruce’a Wayne’a (Ben Affleck), który wyskakuje z helikoptera, zanim ten w pełni wyląduje. Affleck chciał pokazać poczucie pilności, jakie odczuwała postać, ale miał kłopoty z nadzorcą kaskaderów za to, że wcześniej wyskoczył z helikoptera. Natomiast w scenie gdy porwana Lois Lane (Amy Adams) zostaje przyprowadzona na spotkanie z Lexem Luthorem (Jesse Eisenberg), Snyder ujawnił, że scena została nakręcona na ziemi na zielonym tle, ponieważ Amy Adams nie lubi latać helikopterami.

Upadek Wayne Tower celowo przypominał wydarzenia z 11 września. Reżyser opisał obraz 11 września jako przykład „traumy psychicznej”, nie tylko takiej, do której dostroiłaby się publiczność, ale także Bruce Wayne. Upadek Wayne Tower służy Bruce’owi jako wtórna trauma po śmierci rodziców, ponieważ była to śmierć jego rodziny jak i infrastruktury.

Czytaj dalej



na platformie Max i w HBO
 


na PVOD

Kalendarium

Sonda

Jak oceniasz serial "The Penguin"?

Zobacz wyniki