MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi odbyło się kolejne spotkanie… [więcej]

MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025 MFKiG 2024: plany wydawnictwa Egmont na 2024 i 2025

"Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu

Wydawnictwo Egmont udostępniło już zapowiedzi na styczeń 2025 roku. Wśród zaplanowanych propozycji… [więcej]

"Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu "Batman. Łowy" i "Pingwin. Długa droga do domu. Tom 1" w styczniu

"Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży

Dzisiaj do sprzedaży nakładem wydawnictwa Egmont trafił komiks "Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham.… [więcej]

"Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży "Batman. Człowiek Nietoperz z Gotham. Tom 2" już w sprzedaży

Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025

Na stronach serwisu Comics Beat można się już zapoznać z zapowiedziami Bat-tytułów w USA na luty… [więcej]

Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025 Zapowiedzi komiksów z Batmanem w USA na luty 2025

W historii komików wydarzyło się wiele i nie brak wydarzeń, które mogą dziwić. Do takich spraw można zaliczyć debiut nowego kostiumu Nightwinga w „Batman: Shadow of the Bat” zamiast w „New Titans”.

Seria „Batman: Shadow of the Bat” rozpoczęta w 1992 roku spotkała się z dużym uznaniem. W pierwszym numerze z jakiegoś powodu Batman został uwięziony w Arkham Asylum. Jednak ówcześnie nie tylko sama historia wzbudzała zainteresowanie czytelników, ale fakt, że w pewnym momencie pokazany został Nightwing, którego historie można było śledzić w serii „New Titans”, w zupełnie nowym kostiumie.

W następnym miesiącu kostium „oficjalnie” zadebiutował w „New Titans # 88” (autorzy: Marv Wolfman, Tom Grummett i Al Vey).

Czytaj dalej

Dzisiaj, nakładem wydawnictwa Egmont, do sprzedaży w ramach DC Odrodzenie trafił komiks „Batman, tom 10: Koszmary” (156 stron, 49,99 zł).

Dziesiąta odsłona przygód Batmana z linii wydawniczej DC Odrodzenie. Co się stanie z Najlepszym Detektywem na Świecie, gdy wszystko przestanie mieć sens? Wrogowie atakują. Przyjaciele są w wielkim niebezpieczeństwie. Ostrzeżenia i znaki widać wszędzie, wszystkie niosą jedno przesłanie – coś poszło nie tak, jak trzeba. Bez względu na to, czy walczy z profesorem Pygiem, ratuje miasto z Catwoman, czy ściga zamaskowanego przestępcę, który nigdy nie zwalnia – wszystko jest inne, niż się wydaje. Batman zdaje się uwięziony w niekończącym się cyklu szaleństwa. Jak się z niego wyrwać? Jeśli jedynym sposobem na wydostanie się z tego koszmaru jest zmierzenie się ze swoim największym lękiem, czy Mroczny Rycerz będzie miał odwagę stawić mu czoło? A może na zawsze zagubi się w koszmarach, podczas gdy jego wrogowie przejmują Gotham? Zdobywca Nagrody Eisnera Tom King („Heroes In Crisis”), łączy siły z gwiazdorskim zespołem w składzie: Mitch Gerads („Mister Miracle”), Amanda Conner („Harley Quinn”), Yanick Paquette („Wonder Woman: Earth One”) i Mikel Janín („Grayson”).

Czytaj dalej

Komiksy z Batmanem są już z czytelnikami od ponad 80 lat. Obecnie wiele rzeczy jest dla czytelników oczywiste, ale zastanawialiście się kiedy po raz pierwszy pokazano jak Batman nagle znika w trakcie rozmowy z komisarzem Gordonem.

Jak się okazuje ten już charakterystyczny motyw, który fani znają nie tylko z komiksów, po raz pierwszy został zastosowany w „Detective Comics #424 „z 1972 roku (autorzy: Frank Robbins, Bob Brown i Dick Giordano).

Źródło: CBR

Magazyn Empire, na którego okładce nowego numeru znalazła się Wonder Woman, udostępnił również zdjęcia z „Wonder Woman 1984”, w tym jedno przedstawiające tytułową bohaterkę w złotej zbroi.

„Pierwszy film był dorastaniu, Diana stała się Wonder Woman. Była bardzo naiwna i nie rozumiała złożoności życia. Czuła się nieswojo. W tym filmie jest inaczej. Diana ewoluowała. Jest znacznie bardziej dojrzała i bardzo mądra. Jest jednak bardzo samotna. Straciła wszystkich członków swojej drużyny i jest ostrożna. A potem dzieje się coś szalonego.” – powiedziała Gal Gadot dla Empire.

Ze względu na panującą pandemię koronawirusa, premierę „Wonder Woman 1984” przesunięto na 14 sierpnia.

Czytaj dalej

Komiksy z Batmanem są już z czytelnikami od ponad 80 lat. Obecnie wiele rzeczy jest dla czytelników oczywiste, ale zastanawialiście się kiedy po raz pierwszy i w jakich okolicznościach Batman zaczął korzystać z tożsamości Matchesa Malone’a.

Wszystko zaczęło się w trakcie rozbudowanej fabuły autorstwa Denny’ego O’Neila z udziałem Ra’s al Ghula, która wprowadziła Głowę Demona do Uniwersum DC. DC Comics, unikało robienia rozległych historii z wieloma wydaniami, ale podczas pierwszych lat O’Neila w DC, zrobił kilka z nich w Green Lantern/Green Arrow, Superman i Batman. Interesujące jest jednak to, że rzadko obywało się bez komplikacji. Terminy często się przesuwały i prawie wszystkie te historie zawierały w środku „wypełniające opowieści” lub gościnny udział rysowników. Fabuła dotycząca Ra’s al Ghula była szczególnie niespotykana, ponieważ rozgrywała się zarówno na łamach serii „Batman”, jak i „Detective Comics” i pracowało nad nią kilku różnych artystów.

W każdym razie, „Batman #242” (autorzy: Denny O’Neil, Irv Novick i Dick Giordano – Novick zastępował Adamsa w tej historii) rozpoczął się od tego, że Batman postanowił, że w istocie musi iść na wojnę z Ra’s Al Ghulem. Pierwszą rzeczą, jaką robi, ponieważ wie, że Ra’s zna jego tajną tożsamość, jest zabicie Bruce’a Wayne’a.

Następnie zbiera ekipę. Jedną z pierwszych osób, do których się zgłasza, jest przestępca o imieniu Matches Malone.

Czytaj dalej

W środę, 15 kwietnia, do sprzedaży w USA, tak jak w poprzednich tygodniach, trafią jedynie komiksy dystrybuowane w wersji cyfrowej, w tym m.in. następujące tytuły związane z Batmanem:

  • BATMAN: THE ADVENTURES CONTINUE #2
    Batman wpada w szpony Lexa Luthora i jego potężnego robota, gdy szaleni geniusze ścigają się, by otworzyć skarbiec, który ukradł z Wayne Industries i by odebrać nagrodę! Mroczny Rycerz będzie musiał wykorzystać eksperymentalną technologię, jeśli zamierza doprowadzić do upadku miliardera nim ten opuścić Gotham, ale gdzie jest Superman i dlaczego Batman nie może się z nim skontaktować ?!
  • BATMAN VOL. 12: THE CITY OF BANE PART 1
  • SUPER FRIENDS #6
  • TEEN TITANS GO! TO CAMP #8
  • TEEN TITANS GO! VS TEEN TITANS GO! BOX SET
  • DC POSTER PORTFOLIO THE COMPLETE YEAR OF THE VILLAIN PORTRAIT VARIANTS

Źródło: DC Comics

W czwartek DC Comics zorganizowało specjalne wydarzenie na żywo podczas, którego Kevin Conroy czytał 1. rozdział „Batman: The Adventures Continue”. Teraz można obejrzeć nagranie tej relacji udostępnione przez serwis The World’s Finest.

Dostępność zakupu pierwszego numern “Batman: The Adventures Continue”, nowego komiksu DC premierowo udostępnianego w wersji cyfrowej, napisanego przez Alana Burnetta i Paula Diniego, możecie sprawdzić pod tym adresem. Conroy zapoczątkował rolę Batmana w nagradzanym Emmy serialu animowanych Batman: The Animated Series, który wyprodukowali Burnett i Dini, i grał Mrocznego Rycerza więcej razy niż jakikolwiek inny aktor.

Czytaj dalej


W historii komików wiele rzeczy może dziś dziwić. Jedne z nich dotyczą przedstawianych historii a inne bardziej kwestii technicznej, tak jak w przypadku obecności filetowego nieba nad Gotham City, zwłaszcza przy komiksach z lat 80-90. przy których za kolory odpowiadała Adrienne Roy.

Nieżyjąca, świetna kolorystka Adrienne Roy, po raz pierwszy pracowała przy Batmanie przy historii z „Batman Family #17” pod koniec lat 70. XX wieku. Potem odpowiadała za kolory do dodatkowych historii w serii „Batman”, a od 325 numer serii przejęła główne historie i wkrótce została głównym kolorystą komiksów z Batmanem.

Czytaj dalej

Komiksy z Batmanem są już z czytelnikami od ponad 80 lat. Obecnie wiele rzeczy jest dla czytelników oczywiste, ale zastanawialiście się kiedy po raz pierwszy określono w komiksach stwierdzono, że Bruce Wayne jest miliarderem.

Kiedy po raz pierwszy spotykamy Bruce’a Wayne’a w 1939 roku w „Detective Comics # 27” (autorzy: Bill Finger i Bob Kane), wiemy tylko, że należy do śmietanki towarzyskiej. Możemy oczywiście założyć, że jest bogaty, ale nie wiemy tego na pewno.

Dopiero dwa numery później, w „Detective Comics #29” (autorzy: Gardner Fox i Bob Kane), dowiadujemy się, że jest bardzo bogaty. O tym, że ojciec zostawił mu wielki majątek dowiadujemy się z originiu w „Detective Comics #33” (autorzy: Bill Finger, Bob Kane i Sheldon Moldoff).

Do czasu „Batman #3” z lat 40. XX wieku (autorzy: Bill Finger, Bob Kane, Jerry Robinson i George Roussos) określany jest mianem członka elit, ale dopiero w tym numerze po raz pierwszy Bruce Wayne zostaje nazwany playboyem.

Czytaj dalej

Matt Reeves udzielił ostatnio kilku wywiadów, w których zdradził czego będzie można spodziewać się po jego podejściu do filmu o Batmanie.

„Zamierzałem pokazać wersję Batmana, którą chciałem zrobić, a która będzie opierać się na człowieczeństwie. A kto wie, czy będą tym zainteresowani? Jeśli nie, to nie zrobię tego. I w porządku. Miałem szczęście, że powiedzieli 'tak’.”

„Podejście, które wybieram … to jedyna rzecz, która pozwala mi zrozumieć, jak to zrobić. Podejście emocjonalne pozwala mi zrozumieć, jak ustawić kamerę, jak prowadzić historię, jak ją napisać i jak rozmawiać z aktorami. W przeciwnym razie zgubiłbym się.”

Czytaj dalej



na platformie Max i w HBO
 


na PVOD

Kalendarium

Sonda

Jak oceniasz serial "The Penguin"?

Zobacz wyniki