Ani nieustająca epidemia COVID-19, ani wojna w Ukrainie, nie przeszkodziły produkcji Warner Bros. w zanotowaniu drugiego najlepszego globalnego otwarcia od początku 2020 roku. W dniach 28 lutego – 4 marca „The Batman” poza USA trafił do kin w 74 krajach, w 73 z nich zdobywając pierwsze miejsce w weekendowym zestawieniu. W sumie na rynkach międzynarodowych do niedzieli zarobił około $120 milionów, zaliczając trzecie najlepsze otwarcie w czasach pandemii (przed nim tylko „Spider-Man: No Way Home” – $340,8 mln oraz „No Time to Die” – $121,3 mln).
Nowy Batman najlepiej poradził sobie w Wielkiej Brytanii ($18,4 mln), Meksyku ($12 mln), Australii ($9,2 mln), Brazylii ($8,8 mln), we Francji ($8,5 mln), w Niemczech ($5,1 mln), Korei Południowej ($4,4 mln), we Włoszech ($4,1 mln), w Hiszpanii ($3,7 mln) i Indiach (3,4 mln). Warto odnotować, że w kilku z tych krajów wciąż mocno daje o sobie znać wirus, ze względu na którego m.in. Australia i Korea wzmocniły obostrzenia, a premiera w Rosji ze względu na wojnę w Ukrainie została odwołana.
Globalne otwarcie „The Batman” szacuje się na 248,5 mln dolarów, co jest drugim najwyższym wynikiem w ostatnich dwóch latach (lepsze zanotował tylko ostatni Spider-Man). Oficjalne dane poznamy jutro późnym wieczorem. Film Matta Reevesa wciąż czeka na premierę w Japonii (11 marca), w Chinach (18 marca) i Hong Kongu (19 marca).
Źródło: Deadline