Od pierwszych dni na ekranach kin „Joker” odnosi sukces w box office. Wkrótce będzie filmem mogącym się pochwalić największymi wpływami dla produkcji z kategorią wiekową R. Ale jakiej wysokości zyskiem to zaowocuje? Według raportu Deadline z uwzględnieniem wszystkich kosztów i wpływów, w tym z rynku kina domowego, „Joker” może przynieść przynajmniej $464 milionów zysku, przy bezpiecznym założeniu, że globalny box office zamknie się w kwocie $900 mln.
Taka kwota zysku jest bliska zyskowi, które przyniosły producentom „Avengers: Infinity War” ($500 mln), czy „Black Panther” ($476.8 mln). Znacząco zaś przewyższa osiągnięcia „Aquamana” ($260.5 mln), którego koszty wraz z marketingiem były o 83% wyższe niż „Jokera, filmu „Venom” ($247 mln), „Deadpoola 2” ($235.4M) i „Wonder Woman” ($252.9M).
Według prognoz w najbliższy weekend w USA, „Joker” powróci na pierwsze miejsce z wpływami w wysokości 19-20 mln dolarów, a globalne wpływy po weekendzie powinny już wynosić $825 mln.
Ze względu na poruszaną przez „Jokera” tematykę film nie będzie miał premiery w chińskich kinach, co oznacza, że już jest wyświetlany na wszystkich zagranicznych rynkach.
Według źródeł Deadline koszty produkcji były wyższe niż wcześniej podawano i wyniosły, po ulgach podatkowych w Nowym Jorku, 70 mln dolarów (choć niektórzy twierdzą, że jest niższy w granicach $60 mln USD), a globalne koszty i marketing wynoszą 120 mln dolarów. Warner Bros. nie ma zamiaru nie wykorzystać potencjału filmu i walki o najważniejsze nagrody, co zapoczątkowała premiera na festiwalu filmowego w Wenecji, a następnie pokazy na festiwalach filmowych w Toronto i Nowym Jorku. (Szacuje się, że Warner Bros. wydało w ubiegłym roku 110 milionów dolarów na globalny marketing „A Star Is Born”.).
W podziale na konkretne kwoty globalne przychody „Jokera” z domowej rozrywki mogą przynieść łącznie 146 mln dolarów, w tym streaming SVOD, PVOD i OTT. Warner Bros ma jedne z najlepszych międzynarodowych ofert telewizyjnych na świecie, w pobliżu lub za Disneyem. Dlaczego? Ponieważ zapewnia stałą podaż produktów premium, szczególnie DC, a zagraniczni kupcy są skłonni zapłacić najwyższą cenę by mieć taki produkt u siebie. Dlatego źródła podają, że zagraniczne środki telewizyjne „Jokera” są szacowane na 124 mln dolarów netto. Łączne globalne koszty wideo oraz udziały i tantiemy wynoszą $97 mln USD. Według źródeł największy udział przypadnie Phillipsowi.
Prezentowane dane nie pochodzą bezpośrednio z Warner Bros, Village Roadshow lub Bron Studios, a wiarygodnych źródeł finasowych Deadline. Warner Bros. zmniejszyło ryzyko związane z filmem dzieląc się kosztami produkcji z Village Roadshow (25%), i Bron Studios (25%).
B.O. USA
B.O. ŚWIAT
B.O. CHINY
B.O. GLOBALNY
ZYSK Z KIN W USA
ZYSK Z KIN NA ŚWIECIE
HOME ENTERTAINMENT USA
HOME ENTERTAINMENT ŚWIAT
FREE TV USA
PAY TV USA
TV ŚWIAT
ŁĄCZNE PRZYCHODY
KOSZT PRODUKCJI
GLOBALNE KOSZTY REKLAMY
UDZIAŁY/ TANTIEMY/ GLOBALNE KOSZTY HOME ENTERTAINMENT
CAŁKOWITY KOSZT
CAŁKOWITY ZYSK
|
|
$310 mln*
$590 mln*
n/a
$900 mln
$155 mln
$266 mln
$75 mln
$71 mln
$25 mln
$35 mln
$124 mln
$750 mln
$70 mln
$120 mln
$97 mln
$287 mln
$464 mln
|
* kwota szacunkowa
Źródło: Deadline