Na oficjalnym forum gry „Batman: Arkham City” pojawiła się sesja pytań i odpowiedzi przeprowadzona z Karlem Stjernbergiem, jednym z grafików produkcji, który zajął się tworzeniem rekwizytów. W rozwinięciu newsa możecie przeczytać jak swoją pracę opisał Karl.
Jaka jest twoja rola w Rocksteady?
Zajmuje się projektowaniem rekwizytów w 3D.
Jak długo pracujesz w Rocksteady?
Pracuję tam już od listopada 2008, czyli już prawie 3 lata.
Co spowodowało, że chciałeś zostać pracownikiem Rocksteady?
Studiowałem grafikę 3D w Szwecji, a częścią tego było zostanie stażystą w firmie produkującej gry komputerowe. Słyszałem tylko kilka rzeczy na temat „Batman: Arkham Asylum” i widziałem zaledwie kilka screenshotów w różnych magazynach, ale to, co zobaczyłem przekonało mnie, aby pracować przy produkcji związanej z uniwersum Batmana.
Jak wygląda twój typowy dzień w pracy?
Mój dzień zaczyna się od dużego kubka mocnej kawy. Następnie sprawdzam harmonogram pracy, włączam 3D Studio Max i zajmuje się tworzeniem. Siedzę tuż obok moich dobrych znajomych, z którymi rozmawiam i żartuję na różne tematy oraz wymieniamy się opiniami na temat tego, nad czym właśnie pracujemy.
Opisz Arkham City
To na prawdę mroczne, wrogie i przygniatające miejsce, gdzie strażnicy są bardziej pokręceni niż więźniowie. Podczas pracy nad „Batman: Arkham City” przez cały czas trwania projektu obserwowałem, jak pomysł staje się prawdziwym miejscem, w którym możesz się pokręcić i skopać ludziom tyłki.
Gdybyś miał podzielić się jakimś doświadczeniem związanym z pracą nad grą, co by to było?
To było świetne doświadczenie, szczególnie biorąc pod uwagę, że to moja pierwsza praca w tej branży. W związku z tym, że zajmuje się tworzeniem rekwizytów, musiałem stworzyć WIELE różnych rzeczy, zaczynając od zwykłych beczek i kończąc na ogromnych znakach, broniach i statuach. Ta różnorodność sprawia, że nie czuję, jakbym robił w kółko tą samą rzecz, co jest bardzo ważną rzeczą w twoim twórczym procesie.