Jak co roku w Prima aprilis tajemniczy złodziej kradnie z banku 100 tys. dolarów, chociaż w skarbcach znajduje się o wiele więcej gotówki. Bezradna policja od lat nie może znaleźć żadnego tropu, dlatego decyduje się wezwać na pomoc Batmana. W tym celu komisarz Gordon próbuje dodzwonić się do bohatera, a komisarz O'Hara uruchamia bat-sygnał.
Piękną bezchmurną noc Bruce Wayne i Dick Grayson wraz z Alfredem wykorzystują na podziwianie gwiazd. Na szczęście ciotka Harriet, przypominając im o kolacji, dostrzega bat-sygnał.
Na komisariacie policji Batman sugeruje, że skoro nie ma żadnych tropów, to należy takie podjąć, dlatego dzwoni do redaktora naczelnego Gotham City Times i przekazuje mu informacje, że skradzione pieniądze były fałszywe. Następnie bohaterowie udają się jaskini, by dokładnie zbadać kulę, którą wystrzelił w kierunku sprawcy strażnik bankowy. Niestety dzięki kamizelce kuloodpornej nie zrobiła mu ona żadnej krzywdy, ale dokładna analiza strzępów materiału pozwala bohaterom odkryć, że sprawca miał na sobie ubranie z pomarańczowej wełny oraz wielokolorowe jedwabne szale. Dzięki tym odkryciom Batman dochodzi do wniosku, że złodziejem jest kobieta, ale nie jest nią Catwoman.
Tymczasem w swojej tajnej pracowni Eivol Ekdol spotyka się z Zeldą. Co roku dostarcza mu ono 100 tys. dolarów, by kupić od niego nowe sztuczki, które pozwalają jej zachować swoją popularność. W tym roku Ekdol przygotował dla magiczki specjalną kabinę, z której nie można uciec. Niestety, żeby poznać sekret tej pułapki, Zelda musi zdobyć odpowiednią kwotę. I chociaż Eivol nie przyjął skradzionych pieniędzy, gdyż z informacji w gazecie dowiedział się, że są one fałszywe, to zasugerował, by ukraść cenny szmaragd, o którym informacja znalazła się w tej samej gazecie. Chociaż Zelda spodziewa się, że wszystko jest bardzo podejrzane i wyczuwa w tym podstęp Batmana, to wie, że musi zdobyć 100 tys.
W Wayne Manor ciotka Harriet odbiera telefon i dowiaduje się od pani Smith, że jej młody siostrzeniec Dick Grayson został uderzony piłką na jednym z placów zabaw. Żeby szybko mogła być przy chłopcu, został wysłany po nią specjalny samochód.
Tymczasem u jubilera, gdzie pułapkę zastawili bohaterowie, przebrana za starszą kobietę Zelda kradnie szmaragd dzięki wykorzystaniu zasłony dymnej i znika przy użyciu specjalnego lustra. Niestety nadajnik w fałszywym klejnocie nie na wiele zdaje się bohaterom, gdyż po chwili znajdują go na ulicy. Chwilę później z bohaterami kontaktuje się komisarz Gordon, który informuje ich, że ktoś porwał Harriet Cooper i żąda 100.000 dolarów okupu. Niestety nikt nie może znaleźć Bruce'a Wayne'a.
Jak się okazuje, ciotka Harriet została uwieziona przez Zeldę i zawieszona nad kadzią płonącej ropy naftowej.
Holy backfire's right!
Aunt harriet has just one hour!
What'll it be??
Splash or salvation??
Hold a hopeful breath for aunt Harriet until tomorrow.. Same bat-time!! Same bat-channel!!